Priser och betalning
Produkternas priser anges inklusive eller exklusive moms beroende på ditt val i toppen av webbsidan. I kundvagnen och kassan kan du alltid se totalt belopp exklusive samt inklusive moms och information om fraktkostnad.
Betalningsvillkor finns angivet i kassan och är beroende av valt betalningssätt. För ej inloggade kunder erbjuds kortbetalning och för inloggade kunder som är kreditgodkända erbjuds faktura som betalningsalternativ.
Om du som ny kund väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt organisationsnummer.
Leverans och frakt
Leveranstid anges på respektive produkt. Leveranstiden är en uppskattad leveranstid av produkten och kan komma att ändras. Du blir meddelad om leveranstiden avviker från det som uppges i produktinformationen. Om du lagt flera produkter i varukorgen så gäller leveranstiden som uppges på den produkt med längst leveranstid.
Vi tillämpar en fraktkostnad om 199 kr exkl. moms när du handlar för under 2 500 kr exkl. moms. För ordrar över 2 500 kr exklusive moms är det fraktfritt inom Sverige. I undantagsfall gäller andra fraktpriser. Dessa anges då under respektive produkt.
Leverans sker oftast med DHL Freight.
Garantier och service
Våra produkter säljs med de garantier som våra tillverkare och leverantörer erbjuder oss. Vid ett garantiärende är det i första hand reparation av produkten som erbjuds. Om reparation inte är möjlig ersätts produkten av en likvärdig. Saknas möjlighet till likvärdig produkt så återbetalas köpesumman. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, d.v.s fel som fanns i produkten vid leverans.
Önskar du utnyttja garantin eller vill reklamera en produkt kontakta vår kundservice på telefon 0155-20 03 40 eller kundservice@prendo.se Vid kontakt med oss, vänligen beskriv ditt ärende samt uppge ordernummer och fakturanummer för lättare hantering.
Returer
Köparen står själv för eventuella returkostnader. I de fall en produkt är defekt eller om varan har blivit skadad pga. felaktig packning står Prendo AB för returkostnaden. Läs mer under reklamationer nedan. Returer ska skickas som brev eller paket, ej mot postförskott. Vid byte av vara skickas den nya varan fraktfritt till mottagaren.
Om du önskar returnera en vara kontakta Prendos kundservice på telefon 0155-20 03 40 eller via kundservice@prendo.se och uppge ordernummer, fakturanummer samt orsak till returen. Du får då ett returnummer som du skall ange tillsammans med din retur.
Återbetalning sker så snart vi mottagit och behandlat returen.
Reklamationer/Ångerrätt
Som företag har du 14 dagars ångerrätt på produkter utan märkning förutsatt att de är i obruten originalförpackning och i oskadat skick. Kontakta kundservice på telefon 0155-20 03 40 eller kundservice@prendo.se och uppge order- och fakturanummer.
Produkter med märkning samt beställningsvaror saknar ångerrätt.
Företagskund skall ankomstkontrollera allt gods för att verifiera att varan är felfri. Inkommer reklamation efter 30 dagar från leverans förbehåller sig Prendo AB rätten att bedöma ärendet enskilt utan hänsyn till tidigare nämnda reklamationsvillkor.
Om du vill reklamera en produkt kontakta Prendos kundservice på telefon 0155-20 03 40 eller via kundservice@prendo.se och uppge order -och fakturanummer samt orsak till reklamationen för att få ett returnummer. Observera att erhållande av returnummer ej är att likställa med godkänd reklamation. Senast 14 dagar efter att du erhållit ett returnummer skall produkten vara oss tillhanda för att kunna bedömas rättvist. Returer skall återsändas i originalförpackning samt väl förpackade i av DHL godkänt emballage. Eventuella transportskador till följd av bristfällig emballering debiteras kund.